• تقویم و سررسید
• پوشاک تبلیغاتی
• تقویم و سررسید
• پوشاک تبلیغاتی
همانطور که می دانید، راه های متعددی جهت معرفی یک برند و کسب و کار وجود دارد، از جمله تبلیغات رسانه ای و محیطی که در قالب ویدئو و پوستر به تبلیغ و جذب مشتری می پردازد؛ همگام با این روش های تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی یا همان گیفت های تبلیغاتی نیز، جایگاه مهمی در عرصه معرفی خدمات یک کسب و کار از آن خود کرده اند.
هدایای تبلیغاتی به آن دسته از اقلامی گفته می شود که در بر گیرنده طیف وسیعی از لوازم کاربردی و مورد نیاز اقشار مختلف جامعه بوده و با حک شدن لوگو و نام برند مورد نظر، از طریق ارتباط نزدیک با مشتری، به تبلیغ نام آن کسب و کار می پردازد؛ منظور از ارتباط مستقیم با مشتری، قابلیت مصرفی هدایا توسط اشخاص و در معرض دید قرار گرفتن همیشگی نام برند مورد نظر است که تاثیر بسزایی در معرفی یک نام دارد؛ به طور مثال تیشرت ها و کلاه های تبلیغاتی که قابلیت چاپ لوگوی یک برند را در ابعاد نسبتا بزرگ و خوانا دارند، هنگامی که توسط افراد پوشیده می شوند، به صورت یک تبلیغ سیار عمل کرده و به صورت خودکار در مکان های مختلف به معرفی نام برند می پردازد.
یکی دیگر از برتری های این روش تبلیغاتی نسبت به سایر روش ها، اهمیت ایجاد حس رضایت در میان افراد است؛ چرا که فعل هدیه دادن همواره لبخند و خشنودی را به دنبال خواهد داشت؛ لذا افراد به هنگام استفاده از هدایای کاربردی و با کیفیت تبلیغاتی، نام برند مورد نظر را با ذهنیتی مثبت به یاد خواهند سپرد. بنابراین به سبب تاثیر بالای این روش تبلیغاتی، می توان گفت شرکت ها، کارخانه ها و مشاغل اینچنینی، همواره بخشی از معرفی نام خود را در قالب هدایای تبلیغاتی به انجام می رسانند.
نکته مهمی که به هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی جهت معرفی یک برند می بایست در نظر داشت، تناسب آن هدیه با کسب و کار و کاربردی بودن آن است؛ به این معنا که شرکت ها می بایست گروه های مختلفی که قصد انجام تبلیغات در میان آن ها را دارند، طبقه بندی کرده و با توجه به نیاز هر گروه، هدایای مناسب را برگزینند؛
در اینجا منظور از نیاز، نیازهای ضروری و حیاتی افراد نیست، بلکه ممکن است گروه مورد نظر ما رانندگان یک شرکت باربری باشند که در این صورت بهترین و مناسب ترین نوع هدایای تبلیغاتی می تواند لوازم پر کاربردی نظیر تیشرت تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، انواع لباس کار تبلیغاتی و جا کلیدی باشد؛ بدین ترتیب هم بخشی از لوازم پر مصرف کارمندان این شرکت تامین شده و هم تبلیغاتی موثر و با سوددهی بالا صورت گرفته است.
نکته مهم دیگر در خصوص هدایای مناسب تبلیغات، کیفیت مطلوب این گیفت ها می باشد؛ همانطور که مخاطبین و مشتریان از یک تیزر تلویزیونی انتظار کیفیت بالا و بیان حقیقت در قالب محتوایی سرگرم کننده و مفید را دارند، هدایای تبلیغاتی نیز می بایست با کیفیت بالای خود، بر کیفیت بالای برند مورد معرفی نیز صحه گذاشته و رضایت مشتری را جلب کرده تا در نهایت به تبلیغات موثر کسب و کار منجر شود.
هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روش از مزایای قابل توجهی برخوردار هستند که در این بخش به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت؛ اولین برتری این روش، عدم وابستگی گیفت های تبلیغاتی به زمان و مکان است؛ به این معنا که بر خلاف تبلیغات بیلبوردی که نیازمند مکان مشخص و زمان محدود برای معرفی یک برند هستند، و یا تیزهای رادیویی و تلویزیونی که با توجه به هزینه پرداختی دفعات مشخصی در روز پخش می شوند، هدایای تبلیغاتی در قید چنین محدودیت هایی نبوده و در صورت برخورداری از کیفیت بالا، تا زمانی که قابل استفاده باشند، قادر به تبلیغ برند مورد نظر خواهند بود.
دیگر مزیت هدایای تبلیغاتی که از مهمترین آن ها نیز می باشد، بحث صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی می باشد؛ با توجه به هزینه های هنگفت بیلبورد ها و تیزرهای تلویزیونی و رادیویی که انجام تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا را منوط به صرف بودجه ای کلان کرده است، انتخاب هدایای تبلیغاتی جهت معرفی نام برندها و خدمات ایشان، روشی مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد؛
چرا که با صرف یک هزینه مشخص و سفارش تعداد دلخواه گیفت، با توجه به ماهیت هدایا و قابلیت دست به دست شدن آنها در میان اقشار مختلف مردم، تبلیغات موثری صورت گرفته و نام کسب و کار مورد نظر به خوبی در میان مشتریان شناخته خواهد شد.
هدایای تبلیغاتی نقش مؤثری در برندسازی دارند، زیرا این هدایا میتوانند به تقویت تصویر و هویت برند کمک کرده و نام شما را در ذهن مخاطبان ماندگار کنند. وقتی کسبوکاری هدایایی همچون خودکار، لیوان، کیف یا سررسید تبلیغاتی با نشان تجاری خود را به مخاطبان ارائه میدهد، این اقلام کاربردی به یادآوری برند و ایجاد تعامل مثبت با مشتریان کمک میکنند.
این هدایا نهتنها به گسترش نام تجاری میانجامند، بلکه با ایجاد حس ارزش و قدردانی، رابطه عاطفی بین مشتری و برند را تقویت میکنند. هدایای تبلیغاتی به دلیل کاربرد مداوم، پیام برند را بهطور مکرر به مخاطبان منتقل میکنند و تأثیرگذاری بالایی در برندسازی دارند.
فاخرگیفت بهعنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و عرضهکنندگان هدایای تبلیغاتی در ایران، مجموعهای متنوع از محصولات را ارائه میدهد که میتوانند به ارتقای برند شما کمک کنند. با انتخاب هدایای باکیفیت و شخصیسازیشده از فاخر گیفت، میتوانید تأثیرگذاری کمپینهای تبلیغاتی خود را افزایش داده و جایگاه برندتان را در بازار تقویت کنید.
پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین هدایای تبلیغاتی سازمانی کدامند؟ را مطالعه کنید تا بهترین و موثرترین هدایا را متناسب با سازمان خود انتخاب نمایید.