دسته‌بندی نشده, وبلاگ

انواع روش های تبلیغات برای بازاریابی

انواع روش های تبلیغاتی برای بازاریابی

تبلیغات یکی از قدیمی ترین روش ها در برند سازی محسوب می شود. از دیرباز که هنوز پای اینترنت به میان کشیده نشده بود هم افراد برای کسب کار خود و بازاریابی از تبلیغات استفاده می کردند. این روزها هم با وجود اینکه اینترنت بخش زیادی از زندگی مردم را پر کرده است اما همچنان بخش زیادی از روش های تبلیغاتی پیشین در حال اجرا می باشد و بازخورد خوبی را با خود به همراه دارد. 

برندهای مختلف از روش های متفاوتی برای بازاریابی و استراتژی های تبلیغاتی استفاده می کنند. علی رغم وجود انواع تبلیغات برای کسب و کارها هدف همه ی آن ها یکسان می باشد و تمامی بازاریاب ها برای رسیدن به مشتری بیشتر و برندسازی تلاش می کنند. در واقع اصل و اساس تمامی تبلیغات علاقه مند کردن مردم و جلب توجه آن ها در مرحله اول می باشد. در ادامه می بایست شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند به تبلیغات شما اعتماد کنند و یکی از مشتریان شما شوند. 

اهداف شما در تبلیغات چیست؟

  • آگاهی از برندتان را افزایش می‌دهید.
  • مشتریان بالقوه را به سمت کسب‌وکار خود می‌کشید.
  • فروش محصولات خود را ارتقا می‌دهید.
  • خدمات و یا محصولات جدیدتان را به بازار معرفی می‌کنید.
  • خود را از رقبایتان متمایز می‌کنید.

انواع روش های تبلیغاتی برای بازاریابی

تقریباً تا به امروز از هر شکلی از ارتباطات انسانی برای انتقال تبلیغات در یک زمان خاص در گذشته، حال و یا زمان دیگری استفاده شده است. امروزه انواع تبلیغات در پادکست‌ها، برنامه‌های تلفن همراه، فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی نمایش داده می‌شوند. برخی از مهمترین روش‌های تبلیغاتی در دنیای امروز عبارتند از:

انواع روش های تبلیغاتی برای بازاریابی

انواع روش های تبلیغاتی برای بازاریابی

تبلیغات جستجوی پولی

تبلیغات کلیکی و یا جستجوی پولی نوعی از تبلیغات آنلاین محسوب می شود و برای افرادی است که دارای وب سایت برای کسب و کار خود هستند. هر کسب و کاری دارای برخی کلمات کلیدی خاص است که مردم برای رسیدن به آن ها در گوگل سرچ می کنند. فرض کنید دارای یک عطر فروشی هستید و می خواهید با استفاده از تبلیغات کلیکی محصول خود را بفروشید. تنها کافیست هزینه ای را به گوگل پرداخت کنید و گوگل در زمان مشخص شده وب سایت شما را در لینک یک نمایش دهد.

تبلیغات چاپی

دومین روش از انواع روش های تبلیغاتی که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است تبلیغات چاپی است.  این نوع از انواع تبلیغات در دنیای کسب و کار یکی از مؤثرترین مدل‌های تبلیغات است. انواع تبلیغات چاپی را می‌توان در روزنامه‌ها و مجلات مشاهده کرد. به عنوان مثال یک شرکت صنعتی با چاپ انواع محصولات خود به صورت رنگی و با ذکر انواع مشخصات و اطلاعات مربوطه می‌تواند تنها افراد و شرکت‌های خاصی را مورد هدف قرار داده و به تبلیغ محصول و یا خدمات خود بپردازد. امروزه حتی با وجود استفاده از انواع پلتفرم‌های موجود در فضای مجازی ما شاهد پخش بروشور‌ها، راهنماها و یا انواع تبلیغات در دنیای واقعی نیز هستیم که در جذب مشتریان بسیار موثر هستند.

 فرض کنید دارای یک فروشگاه ماگ هستید و می خواهید با تبلیغات چاپی کسب و کار خود را گسترش دهید. با مراجعه به فاخر گیفت و سفارش ماگ تبلیغاتی می توانید به مشتریان خود یک ماگ که مزین به نام شرکت و آدرس شما می باشد هدیه دهید.

تبلیغات رادیو و تلویزیون

تبلیغات پخش از بسترهای رسانه‌های جمعی مانند کانال‌های تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد برند و محصولات آن استفاده می‌کند. یک استراتژی بازاریابی با ساختار مناسب می‌تواند از این پلتفرم‌ها برای دستیابی به یک پایگاه بزرگ مشتری و جذب آن‌ها استفاده کند، زیرا برخلاف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، بینندگان گزینه‌ای برای رد شدن از این تبلیغات ندارند.

در این روش شرکت‌ها محصولات یا خدمات خود را از طریق تبلیغات تلویزیونی 20، 30 یا 60 ثانیه‌ای از طریق تلویزیون و یا رادیو و در میان یک برنامه تلویزیونی پر مخاطب تبلیغ می‌کنند که بیننده و یا شنونده مجبور به دیدن یا شنیدن تبلیغ پخش شده است. هر چند این مدل از انواع تبلیغات پرهزینه است اما شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا تبلیغات خود را به طور منظم تکرار کنند که یک روش موثر برای دستیابی به طیف وسیعی از مخاطبان و مشتریان بالقوه است.

انواع روش های تبلیغاتی برای بازاریابی

انواع روش های تبلیغاتی برای بازاریابی

هدیه تبلیغاتی

از دیگر روش های بازاریابی استفاده از هدیه تبلیغاتی می باشد. برای این کار می بایست در ابتدا مخاطب خود را بشناسید و بدانید که عموما از چه وسیله ای به صورت روزانه استفاده می کند. قدیمی ترین هدیه تبلیغاتی خودکار تبلیغاتی می باشد که هنوز هم جایگاه خاص خود را دارد و عموم مردم از آن استفاده می کنند.

اما شما می توانید در زمینه هدیه تبلیغاتی خاص باشید و با یک فلاسک تبلیغاتی و یا کلاه تبلیغاتی برند خود را میان مردم جا افتاده کنید.

سخن آخر

روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که برخی از آن ها طولانی مدت و برخی دیگر اثر لحظه ای دارند. برخی از روش ها هزینه های زیادی را به همراه دارد و برخی دیگر با هزینه کم نیز قابل انجام می باشند. در این میان یکی از بهترین راه ها استفاده از هدیه تبلیغاتی است که بتوانید در طولانی مدت هزینه ای که برای تبلیغات کرده اید را بازگردانید. برای این کار و دریافت مشاوره می توانید همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید و با مجموعه فاخر گیفت مشورت های لازم را داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *